วันอาทิตย์ที่ 28 ธันวาคม พ.ศ. 2551

ใครรู้เรื่อง loss of electrical power during flightบ้าง

เห็นบอกว่าหายหมดเลย เหลือแต่เครื่องยนต์ 

3 ความคิดเห็น:

LittleCap กล่าวว่า...

จาก FTCM B734 ครับ
Electrical System Malfunctions Approach and Landing on Standby Power
The probability of a total and unrecoverable AC power failure is remote. Because of system design, a NNC for accomplishing an approach and landing on standby power is not required. However, some regulatory agencies require pilots to train for this condition. During training, or in the unlikely event that a landing must be made on standby power, the following guidelines should be considered. Complete all applicable NNCs and approach preparations. Manual pressurization control and manual stabilizer trim are required. The left navigation radios and communication radio are operable on standby power. Use right ignition. On some airplanes, the captain's electronic flight instruments and left FMC are available. Note:Refer to Volume 2, Chapter 6 of the FCOM for a list of significant equipment powered by standby power. Fly the approach on speed. Only partial antiskid is available so excess approach airspeed is undesirable. Brake with caution. The flap position indicator is inoperative. Autobrakes and auto speedbrakes are not available. Reverse thrust is available. 737-300 - 737-500 Note:The Standby power switch must be placed to BAT in order to power the standby busses on the ground.

โค ... ยัก กล่าวว่า...

ผมได้รับข้อมูลมาว่า Rack ของ GCU2 หลุดออกมา ทำให้ไฟดับทั้งเครื่องได้ ผมจึงถ่ายรูปมาฝากครับ อยู่ด้านหลังขวาของ RP ตอนวางกระเป๋าอาจจะไปเกี่ยวตัวปลด Lock ของ GCU Rack ได้ครับ ผมลองกดดูแล้ว มีบางเครื่องแน่นดี ปลดยาก แต่บางเครื่องก็หลวมมากครับ

รูป GCU2

[A+] กล่าวว่า...

capt บอกว่าเป็น loss แบบ now and then (แบบไฟลัดวงจร) ทำให้รบกวนการบินมาก ไฟมาทีก็ดูเครื่องวัดที เช่น Flap ind, DME แต่ข้าง FP loss หมด, on ground ไม่สามารถเอา EXT เข้าได้ รอเจ้าตัวมาบอกละเอียดอีกที